Fiecare componenta a aliatului tau impotriva temperaturilor crescute pe tot parcursul verii, joaca un rol important in a iti oferi confortul de care ai nevoie pentru reusita calatoriilor propuse.
Sistemul de aer conditionat este nelipsit din dotarile masinilor din ziua de astazi, oferindu-ne calatorii mult mai confortabile atunci cand temperatura exterioara este ridicata dar si o siguranta activa atunci cand nivelul umiditatii este ridicat.
Stiai ca?
Primul automobil dotat cu aer conditionat a fost fabricat in 1939 de catre firma Packard, urmand ca in 1940 sa devina prima companie producatoare de automobile care ofera pentru masnile de serie aceasta optiune.
Pentru ca multi dintre noi ne vom lovi de probleme atunci cand va veni vorba de aerul conditionat auto, iti vom explica modul de functionare al acestuia pentru a fi un bun cunoscator al autoturismului tau la momentul pasirii intr-un service auto.
Care sunt componentele principale ale sistemului de aer conditionat?
Este acea componenta a sistemului care actioneaza ca un motor, comprimand agentul de racire(freonul) pana la o presiune de peste 20 de bari. Compresorul este antrenat de catre motorul automobilului prin intermediul curelei de accesorii si este cuplat sau decuplat prin intermediul unui ambreiaj magnetic (la automobilele mai noi prin intermediul unui ventil electronic). Comanda de cuplare a compresorului este data de computerul automobilului. Compresoarele de aer conditionat au un termen mediu de utilizare de 5 ani si cele mai intalnite defectiuni sunt : uzarea componentelor care cupleaza si decupleaza compresorul, uzarea fuliei care este montata pe compresor si in contact cu cureaua de accesorii sau uzarea componentelor interne ale compresorului, lucru care conduce la eliberarea de mici particule metalice in agentul de racire si implicit in tot sistemul de aer conditionat.
Este un radiator care este amplasat in partea din fata a masinii cu rolul de a condensa agentul frigorific ce iese cu presiune din compresor. Fiind pozitionat in fata radiatorului de racire motor si fabricat din aluminium, este predispus la impact cu insecte, pietre, si particule de praf ceea ce poate conduce la fisurarea cu usurinta a acestuia sau la izolarea lui termica. In cazul in care condensorul este murdar(izolat termic) se poate curata la o spalatorie auto cu apa sub presiune.
Are rolul de a elimina umiditatea din sistem. Exista 2 tipuri de filtre uscator, cele care sunt integrate in condesor, sub forma de cartus si cele care sunt pozitionate intre condensor si supapa de epansiune. Recomandam schimbarea acestei componente o data la 3 ani pentru a preveni probleme cum ar fi :scaderea performantei sistemului de aer conditionat, infundarea filtrului si implicit cresterea presiunii in sistem sau defectareaa compresorului. El asigura dezaburirea geamurilor atunci cand umiditatea este crescuta.
Este componenta care masoara presiunea din sistem si care transmite calculatorului faptul ca poate porni sau nu compresorul. In situatii in care exista scurgeri de presiune din sistem acest senzor transmite catre calculator acest lucru, iar calculatorul nu porneste compresorul, care ar merge fara nici o eficienta si chiar ar fi uzat mult mai repede decat normal.
Este acea componenta care transforma agentul de racire din stare lichida in stare gazoasa, si care controleaza mecanic debitul de agent frigorific ce intra in evaporator. Aceasta componenta are in interior valve de control ale agentului frigorific care se pot infunda cu impuritati din agentul de racire.
Este o constructie similara cu cea a condensorului insa de dimensiuni mai mici si pozitionata deseori in partea de jos a interiorului bordului. Racirea efectiva a aerului din interiorul habitaclului se realizeaza prin tragerea aerului de catre ventilatorul de habitaclu prin evaporator. Aceasta componenta se defecteaza rar, mai des in cazul accidentelor, insa exista situatii cand materialul(aluminium) acestuia cedeaza, fisurandu-se fara ca masina sa fi fost implicata un vreun accident.
Sistemul de aer conditionat al autoturismului tau ridica semne de intrebare?
Hai la AutoEco, locul unde gasesti toate echipamentele necesare pentru dignosticare si reparatie, precum si toate piesele necesare ce ar putea fi inlocuite.
Comentarii
Adauga comentariu