LuK, prescurtarea pentru "Lamellen- und Kupplungsbau", are ca activitate principala productia de ambreiaje si de sisteme aferente si de amortizoare din lantul de antrenare al vehiculelor.
Ascensiunea firmei LuK a inceput odata cu producerea in serie a ambreiajului cu arc-disc. Astfel, notiunea de sistem de ambreiaj ascunde in spatele sau, pe langa dezvoltarea ambreiajului cu auto-ajustare, un intreg complex "Ambreiaj si actionare"mai exact, sisteme de debreiere.
LuK furnizeaza sisteme si componente dedicate propulsiei vehiculelor moderne la standarde inalte de tehnologie, calitate si de livrare la nivel mondial. Intregul proces de proiectare si dezvoltare se realizeaza si se actualizeaza permanent in conformitate cu cerintele clientilor.
Cu un numar impresionant de 17 unitati de productie in Germania, Franta, Marea Britanie, Ungaria, Brazilia, Mexic, India, China, Coreea, Republica Sudafricana si SUA, societatea LUK echipeaza cu ambreiaje fiecare a patra masina produsa in lume ce coboara de pe banda de productie.
In calitate de producator cu o pozitie de lider in Europa, LuK a dezvoltat si oferit clientilor sai volanta cu masa dubla fabricat in serie mare, cu care se poate realiza principiul fizic al divizarii masei volantului conventional. Cum functioneaza? O parte apartine in continuare inertiei de masa a motorului iar cea de a doua parte mareste inertia de masă a transmisiei. Ambele mase sunt cuplate printr-un sistem elastic si de amortizare.Un disc de ambreiaj, fara amortizor de torsiune, situat intre masa secundara si transmisie, preia functia de cuplare si decuplare. Efectul secundar avantajos al acestei constructii este faptul ca transmisia se poate cupla mai usor din cauza masei reduse care trebuie sincronizata, iar sincronizatoarele se uzeaza mai putin.
De ce set ambreiaj cu volanta cu masa dubla?
Motorul cu ardere interna, care induce oscilatii de rotatie in lantul cinematic de antrenare, inca reprezinta sursa principala de energie a vehiculelor. Deoarece majoritatea soferilor doresc un anumit grad de confort, este mult mai greu acceptat un anumit nivel de zgomot. Astfel, pe langa functia de debreiere, functia ambreiajului de izolare eficienta a vibratiilor motorului devine tot mai importanta. Din punct de vedere fizic acest lucru se solutioneaza facil: Inertia de masa a transmisiei se majoreaza, fara a creste masa care trebuie cuplata. In acest caz, daca oscilatiile torsionale ale motorului se izoleaza, transmisia este mai putin solicitata iar confortul dorit vine de la sine.
Impreuna cu placa de presiune a ambreiajului, discul de ambreiaj asigura cuplarea si decuplarea motorului de transmisie, reducand astfel oscilatiile torsionale din transmisie cauzate de motorul cu ardere interna. De la discul de ambreiaj cu amortizor de torsiune simplu, pana la variantele cu amortizoare multiple si de la discul de ambreiaj rigid pentru folosirea in ZMS, pana la discul de ambreiaj de compensare a nealinierii, LuK ofera solutia optima pentru fiecare caz individual de utilizare.
Placa de presiune ambreiaj LUK
Placa de presiune a ambreiajului formeaza impreună cu volantul si cu discul de ambreiaj un sistem de frecare si este fixat pe volanta printr-o imbinare cu suruburi. Placa de presiune asigura transmiterea cuplului de la motor prin discul de ambreiaj spre arborele de intrare al transmisiei.
Rulmentul de presiune este acel element care impinge diafragma placii de presiune fiind legat la furca de angrenare, care se actioneaza fie prin cablu, direct de la pedala, fie hidraulic, cum este la majoritatea masinilor moderne.
Comentarii
Adauga comentariu