Cea mai mare componenta a sistemului de directie este caseta de directie.
Fiind o piesa ce se afla mereu in miscare, are nevoie de lichid. Din ea fac parte axul volanului cu rol de angrenare a pieselor din caseta si bieletele care dau directia capetelor de bara.
Aceasta este conectata cu pompa de servo prin intermediul mai multor conducte.
Cum imi dau seama ca masina are probleme cu caseta de directie?
Unul din motivele care poate duce la defectarea acestei componente poate fi starea degradata a drumurilor pe care ruleaza autovehiculul. (denivelari si gropi peste care se trece in viteza)
Semnalele care iti pot atrage atentia cu privire la aparitia defectiunilor sunt: functionarea mai greoaie, lipsa de raspuns rapid a volanului, nementinerea directiei pe drum drept, scurgerea uleiului de servo (pete de ulei sub masina), jocuri agresive in momentul virajelor. In acest caz se recomanda verificarea atenta a imprejurimii masinii pentru a observa din timp eventualele nereguli.
Pentru a proba daca directia este defecta, poti incerca sa tragi si sa impingi volanul in mai multe directii (in timp ce masina este oprita). Daca observi un joc excesiv al volanului inseamna ca ca unele articulatii sau cuplaje elastice s-au slabit.
Ce este de facut in acest caz?
Primul pas este constatarea intr-un service autorizat pentru a afla cu certitudine daca este stricat axul dintat (cremalier) sau una din componentele sistemului de directie.
Ulterior se va opta pentru inlocuirea cu o piesa noua sau reconditionarea celei in cauza.
Daca te afli in punctul in care alegi reconditionarea, trebuie sa ai in vedere ca se vor lua in calcul mai multe piese componente: cremaliera (parghia interioara dintata), supapele coloanei de directie, conductele hidraulice, pistonul hidraulic si garniturile.
In cazul in care se observa scurgeri de ulei, este posibil ca unul din cele doua semeringuri cu rol de izolare a camerei de umplere cu lichid hidraulic sa fi cedat. O alta posibilitate ar fi aceea ca supapele de pe coloana de directie sa se fi stricat.
Jocul reprezinta uzarea zonei dintate a parghiei sau a pinionului din capatul axul. Aceste piese sunt acelea care se uzeaza cel mai des si necesita reconditionare.
Desi procesul de reconditionare este unul lung, acesta nu trebuie amanat.
Atentie! In toate aceste cazuri este important ca interventiile sa fie facute intr-un service specializat.
* Pe AutoEco.ro beneficiezi de multiple optiuni de plata a comenzilor de piese auto si a serviciilor adiacente, din care o poti alege pe cea mai potrivita pentru tine:
Daca esti posesor al cardului de cumparaturi STAR emis de Banca Transilvania, poti face achizitii in 12 rate fara dobanda de pe AutoEco.ro in intervalul 8 octombrie – 10 ianuarie 2019.
Nu exista comentarii pentru aceasta postare !
Comentarii
Adauga comentariu